Facebook anunță măsurile luate pentru asigurarea confidențialității datelor utilizatorilor săi, ca parte a Regulamentului UE privind protecția generală a datelor (GDPR), inclusiv actualizări ale termenilor și politicilor sale privind datele. Utilizatorii Facebook din întreaga lume vor fi rugați să revizuiască informațiile importante despre modul în care platforma utilizează datele și face alegeri privind confidențialitatea lor.

Cetățenii țărilor membre UE vor fi primii cărora Facebook le va solicita revizuirea datelor făcute publice pe rețeaua socială, începând cu această săptămână.

Imediat ce a fost finalizat regulamentul GDPR, am realizat că este o oportunitate de a investi mai mult în protejarea datelor private. Dorim nu doar să respectăm legea, ci și să depășim obligațiile noastre de a construi noi experiențe îmbunătățite de confidențialitate pentru toți cei de pe Facebook. Am reunit sute de angajați din departamente de inginerie, juridice, politici, proiectare și cercetare. De asemenea, am solicitat contribuții de la persoane din afara Facebook, cu perspective diferite privind confidențialitatea, inclusiv persoane care folosesc serviciile noastre, autorități de reglementare și oficiali guvernamentali, experți în materie de protecția datelor și designeri” – Erin Egan, VP și Chief Privacy Officer, Policy și Ashlie Beringer, VP și Consilier Adjunct General

 

Opțiunile pe care utilizatorilor rețelei vor fi rugați să  le reconfirme au în vedere:

  • Informația de pe profilul utilizatorului. Facebook le va solicita utilizatorilor să confirme dacă doresc în continuare să facă publice informațiile politice, religioase și despre relații publicate pe profilul lor și dacă sunt de acord cu folosirea acestora. Includerea acestor informații în profil este opțională și va fi mai ușor de șters dacă utilizatorii nu mai doresc să o facă publică.
  • Aprobarea tehnologiei de recunoaștere facială. Funcțiile de recunoaștere facială sunt menite să îi ajute pe utilizatori să își protejeze confidențialitatea datelor și să își îmbunătățească experiențele, cum ar fi detectarea momentului în care alte persoane încearcă să le utilizeze imaginea ca poză de profil și posibilitatea de a li se sugera prieteni pe care ar putea dori să îi eticheteze în fotografii sau videoclipuri. În cadrul acestei actualizări, utilizatorilor din UE și Canada li se va oferi posibilitatea de a activa această opțiune. Folosirea ei este în întregime opțională pentru orice utilizator Facebook.
  • Reclamele bazate pe date de la parteneri. Reclamele de pe Facebook sunt mai relevante atunci când sunt folosite date de la parteneri, cum ar fi site-uri web și aplicații care utilizează instrumente precum butonul “Like”. Utilizatorii vor fi rugați să revizuiască informațiile despre acest tip de publicitate și să aleagă dacă doresc sau nu ca platforma să folosească date de la parteneri în vederea afișării anunțurilor publicitare.

Cetățenii din UE vor începe să vadă aceste solicitări săptămâna aceasta, astfel încât să își poată exprima opțiunile înainte ca GDPR să intre în vigoare, în data de 25 mai. Ca parte a unei abordări treptate a Facebook, utilizatorii din celelalte părți ale lumii vor fi rugați să-și selecteze opțiunile într-o etapă programată puțin mai târziu iar informațiile vor fi prezentate în modalitatea cea mai relevantă pentru restul regiunilor.

Asigurarea unor funcții speciale pentru tineri

GDPR recunoaște importanța prevederii unor protecții și experiențe speciale pentru adolescenți. Au fost implementate pe Facebook multe mecanisme de protecție speciale, pentru toți adolescenții, indiferent de locație. De exemplu, categoriile de publicitate pentru adolescenți sunt mai limitate, iar opțiunile de audiență implicite pentru postări nu includ varianta „public”. De asemenea, recunoașterea facială pentru cei sub vârsta de 18 ani nu este disponibilă și este limitat accesul în ce privește persoanele care pot vedea sau căuta informații specifice pe care adolescenții le-au împărtășit, cum ar fi orașul natal sau ziua de naștere. Mai târziu, în acest an, Facebook va lansa un nou centru global de resurse online, dedicat adolescenților și educației suplimentare cu privire la cele mai comune întrebări ale acestora privind confidențialitatea datelor.

Sursa: www.iaa.ro